Uintiurheilun Kehittäjä-Tahko pyörähti käyntiin Vierumäellä

20.9.2024

Uintiurheilun Kehittäjä-Tahkon ensimmäinen lähiopetusjakso alkoi keskiviikkona Vierumäellä. Kolmipäiväisen jakson aiheena oli kehittäjä- ja kohtaamistaidot. Valmennusohjelman pääideana on tiimioppiminen, yhdessä tekeminen ja heittäytyminen. Tiimejä johti ryhmästä ennalta valitut apuvalmentajat, jotka johtivat ansiokkaasti tiimejään kolmen päivän ajan. Aihetta pohjustivat Vierumäen kokeneet tiimivalmentajat Pertti Pohjola ja Petri Puronaho.

Mukana valmentautumassa on 13 uintiurheiluseuran toiminnanjohtajaa tai muuta kehittämistyötä seurassa tekevää sekä kaksi Uimaliiton työntekijää:

- Suvi Kailio, LrU
- Jenni Kela, SCR
- Tuomo Kilpikivi, Orca
- Lea Koivisto, KeUi
- Niina Kuhlman, TaTU
- Tove Lindroos-Korkeaoja, SiWa
- Petri Nevalainen, UKK
- Riikka Nordström, HU
- Pauliina Palhus, AWS Taitouinti
- Tommi Pulkkinen, UiTa
- Heidi Rissanen, Åtus
- Tommy Rundgren, LaUS
- Hanna Salmijärvi, Aalto
- Krista Eskelinen, Uimaliitto
- Annimari Korhonen, Uimaliitto

Jokainen valmennettava johtaa valmennusohjelman aikana kehittämisprojektia omassa seurassaan ja suorittaa kaksi Liikunnan ja valmennuksen ammattitutkinnon liikunnan osaamisalan tutkinnon osaa: Liikunnan toimintaympäristössä toimiminen ja yhdistyksessä toimiminen. Valmennusohjelma jatkuu toukokuuhun 2025 asti ja pitää sisällään viisi lähiopetusjaksoa Vierumäellä.

Muiden lähiopetusjaksojen teemoja ovat:

• Kehittämisprojektin johtaminen
  • Tiimin ja itsensä johtaminen
  • Sidosryhmien mukaanotto ja tulosten varmistaminen
  • Oma jaksaminen ja hyvinvointi

Lähijaksolta kotiin lähti innostunut, motivoitunut ja hyvin ryhmäytynyt kehittäjien porukka!