Uintiurheilulle uusi podcast

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 13.6.2024

Korokkeella – Puhetta pinnalta ja pinnan alta

Uimaliitto starttaa yhteistyössä Swimming Finland Oy:n kanssa uuden uintiurheiluaiheisen podcastin – Korokkeella. Podcastin ajatuksena on ensimmäisen kauden osalta tuoda kansainvälisesti menestyneiden suomalaisten uintiurheilijoiden tarinat kuulluksi heidän itsensä kertomana. Podcastin isäntänä toimii uinnin pitkän linjan monitoimimies Ville Kallinen.

Ajatus podcastista on ollut Uimaliitolla suunnitelmissa pitkään. On mahtavaa, että asia on edennyt ja pääsemme vihdoin julkaisemaan ensimmäisen jakson juuri uinnin EM-kilpailuiden alla. Nuoret uintiurheilijat eivät välttämättä tunne tai muista näitä huikeita urheilijoita ja niitä tarinoita, mitä nämä suomalaiset huiput ovat maailmalla niittäneet.

– Tämänkaltainen tarinoiden nosto tuo varmasti urheilijoille uusia ajatuksia ja uskoa omaan tekemiseen yli lajirajojen. Toimijoille nämä ajat muistavana ja niissä mukana eläneenä podcast tarjoaa mahdollisuuden päästä elämään tarinoiden kautta näitä huikeita hetkiä uudelleen. Uskon näiden tarinoiden koskettavan kaikkia uintiurheilussa toimineita tai toimivia henkilöitä, sanoo uintiurheilun kehityspäällikkö Juha Turunen.

Podcastin isäntä Ville Kallinen nostaa esiin myös tarinoiden vaikutuksen urheilijoiden polulla.

– Suomalaisilla huippu-uimareilla on valtavasti upeita tarinoita, kokemuksia ja oppeja, joista me kaikki voimme oppia jotain. Näen tämän podcastin ensimmäisen tuotantokauden myös kulttuuritekona ja tribuuttina meidän entisille huippu-uimareillemme. Tuotantokauden aikana saamme kuulla entisistä huipuistamme paljon uusia tarinoita, joita emme ole kuulleet ennen. Toivon näiden tarinoiden ja kokemusten ennen kaikkea innoittavan nuoria uimareita tavoittelemaan omia unelmiaan

Turunen haluaa nostaa yhteistyön merkityksen tämänkin hankkeen toteuttamisessa esille.

– Villelle haluan esittää nöyrimmät kiitokset tämän podcastin yhtenä suurimpana mahdollistajana, haastatteluiden tekijänä ja podcastin isäntänä. Villen lisäksi Uimaliiton viestintätiimi sekä Swimming Finlandin hallitus ovat tehneet ison ja mahtavan työn tämän podcastin eteen. Toivottavasti tämä löytää kuuntelijat ja tälle saadaan jatkoa erilaisin aihein myös tulevaisuudessa.

Korokkeella-podcast on vapaasti kuunneltavissa Spotify-alustalla kaikilla älylaitteilla. Pilottijaksossa kuullaan yhden menestyneimmän suomalaisen uimarin tarina.

Ensimmäinen jakso: Korokkeella – Hård

Asiasanat