Suomen suurin pulahdus Hietsussa

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 12.8.2024

Tule Hietsuun toteuttamaan Suomen suurinta pulahdusta ja juhlistamaan Itämerta! Kellon lyödessä kuusi kastaudumme veteen – jokainen voi pulahtaa omalla tyylillään. Voit vain kahlata vedessä tai uiskennella antaumuksella. Kokeneemmat avovesiuimarit voivat uida pidemmän lenkin Uimaliiton opastuksella.

Luvassa on letkeää rantatunnelmaa ja leikkimielisiä kilpailuja. Pukeudu omaan uimalookiisi, vain mielikuvitus on rajana! Hullunkurisin uimalook palkitaan: voittaja saa itselleen ja ystävälleen Jani Sievisen uintitekniikkatunnin. Asukilpailun hopeaa ja pronssia voittaneita muistetaan John Nurmisen Säätiön teoksella Meren lumo.

Voit jakaa asusi ja pulahduksesi someen muidenkin ihailtaviksi hashtageilla #itämeripäivä ja #pulahdus.

Ohjelma torstaina 29.8.:

• klo 17.00–17.20 Koko perheen leikkimielinen beach flag -kisa ja uimaleluviesti rannalla.
  • klo 17.20–17.40 Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton pelastuslautakilpailu.
  • klo 17.45 Parhaan uimalookin voittajan julistus.
  • klo 18.00 Yhteispulahdus mereen tai ämpäripulahdus sinilevän estäessä meressä uimisen. Mukana pulahtamassa myös merenneitoja!
  • klo 18.10 Uimaliitto vie innokkaimmat polskijat pidemmälle uintilenkille. Uintikierros on suunnattu vain kokeneille avovesiuimareille.
  • klo 18.30 Tapahtuma päättyy.

Tapahtumapaikka:
Hietarannan uimaranta
Hiekkarannantie 11
00100 Helsinki

Tapahtuma on osa Itämeripäivän Pulahdus-tempausta, jossa kastaudutaan veteen ympäri Itämeren klo 18.00. Pulahduksen ideana on nauttia vesistöjen tuomista virkistysmahdollisuuksista ja toisaalta samalla kiinnittää huomiota vesistöjen ekologiseen tilaan. Tavoitteenamme on hyvinvoivat vesistöt, joissa voi pulikoida turvallisesti läpi kesän. Katso millaisia arjen tekoja sinä voit tehdä vesistöjen hyväksi.

Tapahtuman järjestävät Uimaliitto, John Nurmisen Säätiö ja Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto. Tule kysymään meiltä mieltä askarruttavia asioita Itämeren tilasta, erilaisten uintiharrastusten mahdollisuuksista ja vaaratilanteiden välttämisestä vesillä.

Muita tapoja osallistua Itämeripäivän Pulahdus-tempaukseen:

Kerää oma parvesi pulahtamaan lähiveteen! Haasta oman organisaatiosi työntekijät, urheiluseurasi tai harrasteporukkasi parvipulahdukseen, jossa hyppäätte klo 18 kaikki veteen. Jos jännittää liikaa, voitte kastaa vaikka vain varpaanne, pikkurillinne tai ponihännänpäänne. Voitte osallistua minkä tahansa järven, joen, lammikon tai meren rannalla. Muistakaa jakaa mahtavat pulahduksenne someen muidenkin ihailtaviksi hashtageilla #itämeripäivä ja #pulahdus.

Lue lisää Itämeripäivästä