Parauinnin maajoukkueet vuodelle 2025 julkaistu

#UUTINEN #UINTI 25.9.2024

Khalili uinnin SM-kisoissa. Kuva: Teemu Moisio

Parauinnin maajoukkue vuodelle 2025 on valittu. Maajoukkueiden päätavoitteena on Singaporen MM-kilpailut.

Parauinnin maajoukkueet on integroitu Uimaliiton maajoukkueryhmiin. A-maajoukkueen valintakriteerinä on vuoden 2023 parauinnin MM-kilpailuiden MQS-raja ja B-maajoukkueen valintakriteerinä on vuoden 2024 EM-kilpailuiden MQS-raja. Nuorten maajoukkue määräytyy Paralympiakomitean Tulevaisuuden tähdet -ryhmän mukaan, johon valinnat tekee Paralympiakomitea lajiliiton suosituksesta.

A-maajoukkueeseen valittiin kaksi uimaria: Vaasan Uimaseuran Nader Khalili sekä Ålands Simföreningin Natalie Örnkvist. Khalilin valmennuksesta vastaa Karl Lydman ja Örnkvistin Alexis Militis. Khalili otti huhtikuussa EM-pronssia miesten 200 metrin vapaauinnissa S14-luokassa ja syyskuussa avovesiuinnin maailmancupissa hän oli toinen kolmen kilometrin matkalla.

B-maajoukkueeseen valittiin Simmiksen Ronja Hampf. Uimari on myös osa Tulevaisuuden Tähdet -ryhmää. Hampfia valmentaa Jessica Hölttä.

Nuorten maajoukkueeseen nimettiin Aukusti Paakkala (Kangasalan Kuohu) ja Pipsa Salokangas (Porin Uimaseura). Paakkalaa valmentaa Tony Eriksson ja Salokangasta Eetu Karvonen.

Parauinnin maajoukkueet

Lisätiedot: