Taitouinnin edustus- ja maajoukkueiden valmennustiimi valittu kausille 2024-2026

28.5.2024

Taitouinnin kauden 2024-2026 edustus- ja maajoukkueiden valmennustiimi on valittu.

Youth edustusjoukkue
Päävalmentajana jatkaa Katariina Narraway

- Tämä edustusjoukkue on oiva mahdollisuus motivoituneille 13-15-vuotiaille päästä treenaamaan yhdessä ja kartuttamaan kokemusta. 13-15-vuotiaat ovat tärkeässä iässä lajin kehityksen kannalta, ja minusta on hienoa olla mukana tässä yhteisessä matkassa, kertoo Narraway.

Apuvalmentajana jatkaa Lumi Linnakylä

Nuorten maajoukkue (NMJ)
Päävalmentaja Riia Peltonen

- Olen erittäin iloinen, että olen saanut tällaisen mahdollisuuden. Odotan innolla tulevaa pitkäjänteistä projektia, niin valmennnustiimin kuin uimareiden kanssa. Tavoitteena olisi päästä nuorten EM kilpailuihin vuonna 2026 ja myös mahdollisesti jo keväällä 2025. Odotan innolla tulevaa ja sitä millaisen joukkueen saamme muovattua, kommentoi Peltonen.

Aikuisten maajoukkue (MJ)
Päävalmentaja Minna Paakkolanvaara

- Toivon suurta osallistumista valintaleirille, jotta voidaan rakentaa mahdollisimman tasokas joukkue. Olen innostunut kahden vuoden tavotteesta ja sen luomasta mahdollisuudesta saada hiottu ohjelma ja yhteen kasvanut joukkue. Odotukset ovat SM:ien suoritusten jälkeen korkealla. Keskitytään ensimmäisellä kaudella vaikeiden liikkeiden suorituspuhtauteen, synkroon ja rakennetaan vahva pohja akrobatioille, jotta voidaan nostaa ohjelman vaikeutta toiselle kaudelle. Koen hienoksi, että maajoukkuetta halutaan lähestyä pitkäjänteisemmällä tavoitteella, näen maajoukkuetoiminnan tulevaisuuden valoisana, kommentoi Paakkolanvaara.

NMJ:n ja MJ:n joukkueiden tutoreina toimivat Iris Lucenius ja Mira Helmiö.

Sekä nuorten että aikuisten maajoukkueille haetaan nyt yhteistä apuvalmentajaa.
Haku on auki 6.6.2024 asti, joten toimi pian!

Lisätiedot taitouinti@uimaliitto.fi