Uinnin tuomaripooliin haku 2025-2026 on käynnissä

#UUTINEN #UINTI 6.5.2024

Uimaliitto hakee uinnin kansalliseen tuomaripooliin kilpailunjohtajia ja lähettäjiä sekä kansainvälisiin tuomaritehtäviin tuomareita vuosille 2025-2026. Uimaliiton kilpailutyöryhmä (KTR) päättää valittavat henkilöt hakijoiden joukosta ja ilmoittaa heille valinnasta henkilökohtaisesti.

HAKUAIKA 6.-31.5.2024 TÄLLÄ LOMAKKEELLA!

Uimaliiton tuomaripoolissa toimiminen on vapaaehtoistehtävä, johon kuuluu mm. toimiminen kilpailunjohtajana tai lähettäjänä kansallisissa arvokilpailuissa Uimaliiton määrittelemien ohjeiden mukaisesti. Uimaliiton kilpailutyöryhmä koordinoi vuosittain tuomaripoolin jäsenistä kilpailunjohtajat ja lähettäjät kotimaisiin arvokilpailuihin.

Toivomme hakijoilta:
- Vahvaa ja monipuolista kokemusta kilpailunjohtajan tai lähettäjän tehtävästä sekä muista toimitsijatehtävistä
- Erinomaista uinnin sääntötuntemusta sekä päätöksenteko- ja paineensietokykyä
- Kykyä johtaa kilpailutapahtumaa innostavalla otteella
- Vahvoja vuorovaikutustaitoja
- Sitoutumista käymään nimetyssä arvokilpailussa, ja tarvittaessa lyhyelläkin varoitusajalla valmius lähteä arvokilpailuun
- Halukkuutta ja mahdollisuutta osallistua nimetyn arvokilpailun valmistelutehtäviin

Kaikilta poolin ja WA-tuomareilta edellytetään voimassa olevaa SUEK:n Reilusti Paras verkkokoulutusta.

Huomioithan, että Uimaliiton toimitsija- ja tuomarikoulutukset ovat voimassa neljä vuotta, mutta SUEK:n Reilusti Paras -koulutus on voimassa kaksi vuotta. Huom!

Uimaliiton nykyiseen tuomaripooliin (2023-2024) kuuluvat tuomarit hakevat uudelleen niin halutessaan tässä haussa.

Tuomaripooliin ja kansainvälisiin tuomaritehtäviin haku päättyy 31.5.2024.

Lisätiedot:
Kirsi Yrjölä